pentru palmele mele

duminică, 24 iulie 2011

DACA ...

-lui Alin Ionescu-


“Dacă este o certitudine faptul că viaţa unui om contează în măsura în care parte din ea s-a imprimat în viaţa celorlalţi, pentru unii mai mult, pentru alţii mai puţin, atunci este important ca ea, viaţa, să nu se imprime ca suferinţă. Să se regăsească în fiecare câte puţin, suprapusă peste viaţa lui ca o binefăcătoare rază de lumină.” (Dumitru Berbunschi)

Daca as fi frumoasa , probabil ca as avea curajul sa merg In “tarile de dincolo” pentru a cuceri lumea barbatilor. (sunand poate ilar , dar fiind mai real decat orice, cea mai drastica lume!)
As imbraca cele mai sofisticare tinute si as purta comori si diamante, as pasi cu mandrie pe acel covor rosu la care viseaza actritele celebre!
As inmana Nobeluri si as primi complimente gratuite ori de cate ori as avea ocazia de a dovedi fiecaruia din voi ca Dzeu a fost generos cu mine!
As trezi dorinte in mintile barbatilor certati cu neajunsul si parteneri cu bogatia.
As trezi invidie intre femeile “abonate” la bisturiu si as deveni idol pentru generatia viitoare!
As refuza sa am copii, pentru ca mi-as distruge trupul care mi-a adus Gloria nemarginita.
Daca as fi bogata , probabil mi-as cumpara un iaht cu care as cutreiera universulspre a-mi gasi sensul (pe care orice bogat il cauta pana inchide ochii!).
As avea aur si nestemate, as plati oameni care sa ma ajute sa-mi desfac sireturile (cu siguranta nestiind ca nici macar banii nu pot desface viata pentru a-I usura stransoarea!)
As arunca mancarea cainilor, hainele ar zace in saci cusuti cu fir de aur, apa ar avea in ea minerale care sa imi prelungeasca viata! (fara sa realizez ca totusi anii nu se numara in euri si lipide!)
As cumpara palate in fiecare oras , pentru a avea unde-mi odihni trupul istovit de ingrozitoarea munca “de santier” (acela al temerii ca maine as putea sa pierd totul).
amanalizat putin totul si am ajuns la concluzia ca daca as fi bogata
as fi implicit si frumoasa, caci frumusetea se cumpara din magazine , nu asteapta vizitatori ! –(deci ramane sa ma rog doar pentru bani, restul vine de la sine! Si oricum era o paranteza fara valoare!)
si pentru ca tot visam la cum ar fi daca ar fi … un gand m-a intrebat simplu : “ce ai face daca ai fi exact asa cum esti acum?”
mi-am dat seama ca era cea mai grea intrebare pe care am primit-o vreodata, mi-am dat seama ca printre cotloanele gandurilor mele nu exista nici macar un firicel de raspuns.
Am apelat atunci la un prieten – e oricum destul de la moda expresia - . Iar singurul pe care l-am gasit a fost – ce ironic! – Sufletul meu!
mi-a spus cam asa “ voi fi destul de scurt, caci ai sunat tu si stiu ca nu ai avut bani pentru promotia de la telefonia mobila asa ca vorbesti de pe cost si nu vreau sa te duc la sapa de lemn! Prin urmare, cauta in “buzunarul de la piept, in dreptul inimii” si vei gasi o foaie de hartie . Putin ingalbenita de vreme, dar sufiecient de bine pastrata incat sa poti deslusi sensul slovelor!”
si mi-a inchis. Nu am inteles de ce , doar eu eram cea care platea convorbirea, iar pentru acel raspuns eram capabila sa muncesc o viata pentru a pleti datoriile facute la stat pentru plata facturii!
Am tacut insa. Am cautat foaia. Am gasit-o si am citit cu glas tremurand : “ nu-ti dori niciodata mai mult decat ai!Nu iei nimic cu tine!”
Si-acum? Urma sa dauun raspuns gandului meu!
Si raspunsul meu a fost tacere!
O tacere ce spune mereu ca nu as face nimic. As trai si atat. Iar “ a trai” nu inseamna sa cumperi, sa vinzi si sa primesti diamante. A trai inseamna “a nu face nimic”. Nimic care sa te imbogateasca, nimic ce sa te infrumuseteze, nimic ce sa te SCHIMBE. “a trai” inseamna a RAMANE. Acelasi om simplu , care lasa in urma sa farame de viata. O viata care RAMANE si dupa ce moartea isi asterne lenjeria pe patul amintirilor.
Pentru ca oamenii de langa tine sa tina minte exact atat cat este necesar pentru a-si duce si ei intr-o zi viata la mormant si a o lasa mostenire urmasilor lor!
Deci .. DACA … atunci raman aceeasi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica