pentru palmele mele

vineri, 29 iulie 2011

Ma doare sufletelul, Monica, de ce insisti???

"M-ai vazut prima data acum vreo 11 luni!!! Eram un baietel fericit cu tristetea mea de copil maturizat prea devreme, cu grijile si supararile inca nenascute. Sau poate doar ascunse bine dupa perdeaua Timpului.
te-ai uitat la mine si nepasarea mea te-a durut. pentru ca stiai ca este SINCERA. ca nu joc teatru ieftin, din pacate, ca barbatii aceia care incearca sa agate prin masca indiferentei.
iti amintesti de broscuta aceea verde, care canta si isi aprinde beculete de culori diferite? Cu ea in fata am invatat prima data sa iau un cub de pe masa si sa-l pun intr-o cutie. Apoi sa fac un incastru, apoi sa accept plastelina, sa apas, sa fac tort, sa tin pensula in mana, sa pun culoare pe foaie, sa imping o masinuta, sa deschid gura ...
iti amintesti de balonasele de sapun? cu ele am invatat prima data sa ma uit in ochii tai!
dar de elefantelul albastru care canta? cu el am invatat care este CLOPOTELUL, apoi PATURA, apoi SPIRALA. Apoi ... au urmat muuuuuulte. M-ai lasat atunci sa il ating si sa ma bucur de el auzindu-l cum canta. M-ai incurajat apoi sa pun manuta pe ata lui galbena si sa il trag dupa mine.
iti amintesti de melcul cu cifre, care canta si ma invata culorile? cu el am invatat sa fac puzzle, sa fac PA, sa te imbratisez, sa te pup, sa sar, sa ridic piciorul.
mai stii cand am invatat sa bat prima data din palme? Doamne, ce fascinant era!!!! IMi cantai cantecelul cu ratustele. Mai tarziu am invatat sa iti arat cum stau ele cu capul in apa, cum tin codita sus, cum inoata in apa, cum se odihnesc, cum dau din aripioare, cum le este foame!!!
mai stii cand am ras PRIMA OARA ca un copil? tu bateai din palme si apoi faceai baloane de sapun sufland tare. Apoi ma gadilai si imi spuneai ca vine goanga si ma papa!
iti amintesti cand m-ai invatat sa recunosc sunetul ciocanului, clinchetul clopotelului, sunetul xilofonului, zornaitul globuletelor? Eram atat de fericit, ca radeam cu asa pofta, ca mami a iesit din dormitor sa vada ce-mi faci!
dar cand am invatat sa iti dau prima data mingea sa mi-o arunci in sus, sa vad cum se deschide, iti amintesti? eram bucuros ca pot sa ma fac inteles. URA!
uf ... mai stii cand m-ai invatat sa beau din canuta? Cat am plans, cat te-am implorat din ochisorii astia care varsau lacrimi sa ma lasi sa imi iau iara biberonul? Si nu ai cedat!
apoi cand a trebuit sa mananc fara televizor, apoi fara jucarii, apoi sa pap cu lingurita? Eu singur? Uf, ce greu a fost! Dar am reusit!!!
Monica, iti amintesti cand am invatat sa arunc prima data mingea? M-ai intristat, nu aveam putere, o lasam sa cada. Si atat. Dar tu ai vrut mai mult. Stiai ca voi reusi! si-am reusit! intai una, apoi doua, apoi ... acum ador sa fac asta!
acum stiu sa prind mingi mari, sa dau la cos, sa dau sut, sa le rostogolesc pana la tine!
mai stii cand am spus prima data MA? Cand imi cantai "OLD MC DOANALD" si te-ai oprit sa iti stergi lacrima de pe obraz? Ai fost fericita. Asa am simtit. pentru ca atunci cand esti fericita ma strangi in brate si ma pupi asa cum imi place mie. Si te joci AVIONUL cu mine.
iti amintesti cand m-ai invatat sa iti arat unde am capsorul, cand mi-ai cantat "AZI AM SA-MI CRESTEZ IN GRINDA"??
mai stii cand am acceptat prima data sa iau stiksul in manuta, apoi sa duc la gurita? Mi-ai cantat "vine melcul suparat!".
si azi ... am muscat prima data din stiks. Cu dintisorii astia pe care m-ai invatat sa-i clentan si apoi sa ti-i arat!!!
Iar te-ai oprit sa iti stergi o lacrima. Tot fericita ai fost. Pentru ca iara m-ai pupat muuuuuuuuuuuult si m-ai dus "la groapa cu furnici" si te-ai prefacut ca esti catel si imi papi degetelele. Si nasucul, si burtica, si manutele.
Si-apoi ti-am spus OAIA. Asa, dintr-o data.Pentru ca din OA si IA se formeaza ceva pentru care primesc un gadilat de zile mari!
Monica, esti fericita, stiu, dar ai idee cat ma doare pe mine sufletelul pentru fiecare zambet de-al tau? Stii tu oare cat sufar eu cand nu reusesc sa primesc ceea ce-mi place pentru ca nu fac asa cum vrei tu? ai tu idee cata durere port eu in sufletel cand trebuie sa muncesc pentru o imbratisare de a ta? pentru un balonas, pentru un pupic, pentru un cantecel?
STII TU cata suferinta e in inimioara mea de "gandacel", de "pui", de "frumusel", de "pitic" cand tu insisti ca POT, cand eu abia reusesc sa inteleg ce vrei de la mine?
Monica, stii tu oare cat sufar eu cand ma privesti fara mila cum plang si ma straduiesc sa fac ce imi ceri, si nu cedezi?
Monica, stii tu cat doare nepasarea ta, atunci cand ma uit cu ochisorii plini de lacrimi la tine, cerandu-ti sa te uiti la mine cand refuz sa fac ceva, iar tu nu-i ridici pe ai tai?
stii tu oare ca acum eu am invatat sa am griji si suparari? Exact alea pe care atunci cand m-ai cunoscut nu le aveam. Caci atunci nu stiam ca daca aud TUDOR trebuie sa ma uit la tine!!!
de ce insisti, Monica, atunci cand vezi ca ochisorii mei ....???????"
PENTRU CA ...
VEI AFLA INTR-O ZI!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica