pentru palmele mele

marți, 26 noiembrie 2013

Cumpăr nume. Dau la schimb viaţă


Numele meu m-a durut întotdeauna.
Nici când nu ştiam să citesc nu eram fericită.
Simţeam eu că degetele tot singure sunt, chiar dacă mă au pe mine
Şi eu tot singură sunt, chiar dacă le am pe ele.

Mama mă lăsa mereu singură, cu cheia la gât
Şi-mi ordona să mănânc tot ce mi-a lăsat în farfurie
Şi eu minţeam şi-i învăţam şi pe alţii să mintă
Şi când mă striga mama să mă cheme la o partidă de bătaie
Pentru nemâncare şi minciună
Motivam că numele meu nu este Monica
Şi n-am ştiut că mă strigă pe mine.

m-a bătut mama odată cu
palmele ude
până am uitat cum mă cheamă de-a binelea
şi de-atunci m-am îndrăgostit de o himeră
şi mă rog în fiecare noapte să mă ceară de nevastă
şi-i promit că o să-i fac copii
şi n-or să-i cheme Monica
şi nici n-o să-i oblig să mânânce tot din farfurie
şi nici nu-i voi bate cu palmele ude.

De când am uitat cum mă cheamă
Sunt cu adevărat fericită. Nu răspund nimănui, nu dau socoteală
Şi nu găsesc facturi în cutia poştală.


Azi am primit un plic. N-avea nume nici la expeditor, nici la destinatar
Avea în schimb nişte timbre
3.
Pe care nu scria nimic. Golul de la Destinatar a început să urle la mine
Să-i spun cumva. Nu ştiu. N-am idei. Şi nici bani să cumpăr. Sunt săracă.
Dau la schimb viaţă.
Vezi mamă? De asta nu mâncam tot din farfurie!
Şi de asta nu m-am măritat până acum!


29 octombrie 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica