pentru palmele mele

luni, 20 iulie 2009

surioara mea - Alina Paduretu


ne-am cunoscut cand clopotele timpului meu pareau sa isi fi incetat bataia inimii , luandu-le locul mersul sacadat al patimilor .
mi-o amintesc firava ... ca un firicel de iarba verde printre ierburile ingalbenite ale lumii noastre .
statea cuminte in banca sa , departe de mine sau aproape , aceeasi fetita cu ochi scanteietori , in care se citeste si azi aceeasi sinceritate si bunatate care te cheama in imensitatea lor .
parea timida . Poate chiar retrasa . Si intrebator de calma . Acea acalmie pe care ti-o dau doar ingerii , atunci cand reusesti sa patrunzi in lumea lor .
Pe Alinuta mea nu o pot numi "inger " . Ea nu are aripi . Doar de asta . Ea doar iti da aripi atunci cand simti ca zborul tau isi incheie socotelile cu Timpul . Sau cu vremea de afara , care nu-ti mai permite sa decolezi . Uneori tie ti se pare prea tarziu ... ei insa i se va parea alt inceput .
am implinit cativa anisori de cand ne stim ... nu le stiu numarul . nici nu vreau sa-l stiu . Ma simt batrana cand imi numar clipele in minute si secunde . Iar prietenia noastra nu vreau sa imbatraneasca . Asa-i ca nici tu nu vrei , Alina ?
nu ne-am sarbatorit niciodata "ziua de nastere " a prieteniei noastre . Nu am dansat , nu am primit cadouri si nu am invitat pe nimeni . Nici nu cred ca aveam pe cine . In fine ...
Ne-am facut insa cadouri una alteia . Nu unele ce constau in bani sau bijuterii . Cadouase care nu se impacheteaza in hartii scumpe sau in pungute cumparate de la supermarketul din colt . Cadouase care si-au deschis singure funditele si cutiutele vremii pentru a iesi la lumina : puterea de a merge mai departe prin lumea care nu ne intelege asa cum am vrea noi !
Alina , tu stii sa numeri pana la infinit faramitele sufletului meu si sa le dai un nume fiecareia . Tu ai fost langa mine cand cortina bucuriei mele s-a tras singura si m-a lasat in intuneric .
m-ai luat de mana si m-ai invatat sa ma descurc in obscuritatea lumii meschine . M-ai asezat pe bancuta rabdarii si m-ai invatat sa incetez sa mai numar secundele ce trec , caci asa voi fi nefericita .
Tu mi-ai lacuit unghiutele in culoarea budincii de capsune si mi-ai spus ca nu mai vrei sa le vezi neingrijite . Pentru ca nimeni nu merita sa ma intristez pentru el . Si ai avut dreptate !
Tu m-ai condus in fiecare seara pana la usa caminului pentru ca iti era teama sa nu fiu lovita . Pentru ca ti-a pasat de mine .
Tu mi-ai strans manutele tremurande la coltul stradutei cand mi-era teama sa ma intalnesc cu baiatul care mi-a aratat ca niciodata nu e prea tarziu . Tu te-ai bucurat pentru mine cand mi-a fost impartasita bucuria intalnirii , pe tine te-a durut sufletul cand imi plangeam neimplinirile .
Tu mi-ai adus in dar " Psihologia Judiciara" si mi-ai spus ca nu stii sa scrii ca mine epistole lungi . Nu ai stiut insa ca eu nu am nevoie de vorbe . Culoarea albastra a cartii imi este de ajuns . Ai strigat prin ea acel "NU MA UITA ! " plin de speranta .
Tu ai zambit sincer si increzatoare cand ti-am tot spus ca voi ajunge o mare poeta si ca ma voi casatori cu un pilot .
si inca zambesti cu aceeasi incredere frapanta , care nu ma poate lasa sa cad in deznadejdi .
Iata ca a venit clipa cand sa pasesti pe covorul rosu al Iubirii . Sunt fericita ca sunt langa tine . Sunt fericita ca iti implinesti visul pe care il pastrezi in inima de atatia ani . Sunt fericita ca esti surioara pe care nu am avut-o niciodata si iti multumesc pentru ca m-ai primit in casa inimii tale , chiar daca acolo mai era si surioara ta reala .
sunt fericita pentru ca esti "mica printesa " in rochita ta alba , cu coronita binecuvantarii pe cap, sunt fericita pentru ca esti fericita de mana cu " micul tau print ".
Alina , nu stiu daca vei fi nasa mea in ziua cand voi pasi ca si tine pe covorul de flori al iubirii mele , dar cu siguranta vei fi surioara care va sta la aceeasi masa cu mine . Oricand .
Nu stiu daca vei asista la "rapirea" mea cu avionul la care am visat de cand eram micuta , nu stiu daca langa mine va fi cel mai frumos pilot militar , dar stiu sigur ca va fi cel mai pretios inger coborat din cer pentru mine . Si asta o stiu pentru ca tu m-ai invatat sa visez frumos .
atat de frumos incat veti vedea si tu si Laur numai avioane pe tot parcursul nuntii mele :))))
Alina , lasand gluma cu treaba ei , iubeste cu toata fiinta ta , fara teama esecurilor , fara bariere si piedici !
iubeste ca si cand secundele sunt eternitati , iar eternitatile farame de secunde ce se sparg in impliniri !
Nu iti urez "CASA DE PIATRA" . E prea tare piatra pentru a se inmuia cand fiecare din voi greseste , iti urez "PUTERE DE SACRIFICIU ".
Si ma opresc aici .

2 comentarii:

  1. M-a impresionat... eu ii multumesc lui Dumnezeu ca Alina este sora mea si ca a reusit sa iti arate si tie cat de minunata este! Este norocoasa sa te aiba ca prietena. Continua sa scrii. O faci bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. iar eu norocoasa ca imi este prietena.Pacat ca nu am avut curajul sa i-o spun ca tine, in cea mai frumoasa zi din viata ei! kiar nu as fi putut sa ma abtin!:)

    RăspundețiȘtergere

dreptul la replica