pentru palmele mele

joi, 23 august 2012

Borcanul cu gem



E gol. Nu pentru că ne-am golit sufletele de iubire. Ci tocmai pentru că ne-am întâlnit, ne-am fiert inimile în tuciul nebuniei şi le-am pus într-un borcan.
Până într-o zi, când am decis să aruncăm la gunoi tot ce-a fiert şi să lăsăm borcanul gol. Pe frigider. Să îi îngheţe golul şi să se spargă.
Ieri mă uitam la el. Te vedeam înăuntru, cu foarte puţin timp în urmă, privindu-mă şi spunându-mi apăsat: „Dă-ţi la o parte barierele!”
Cum de nu am avut curajul atunci să îţi cer să mă iei de mână şi să mă ajuţi să le dau? Să le fierb şi pe ele până seacă şi să fiu liberă de prejudecăţi?
Probabil pentru că încă nu începuse să plouă.
Cu dorinţe de tine. Da, asta era! Căci pe atunci iubeai. Şi nu pe mine. Mă priveai şi te gândeai la ea. Ai fi vrut să fie acolo, lângă tine, în locul meu. Să-i poţi spune, să-i poţi cere, să...
Dar eram eu. Cu trăsnăile mele de copil răsfăţat, cu durerile mele ascunse sub zâmbetul mereu pregătit, cu ochii plini de tine. Dar încă nu realizam.
M-ai  îmbrăţişat şi-ai vrut să dansăm. Mi-era teamă. Ştiam că dacă fac primul pas voi fi a ta. Căci era visul meu. De-a fi cucerită aşa. De-a mi se împărţi timp pe portativ.
M-ai sărutat, riscând să pierzi tot. Mi-ai luat pământul de sub picioare, riscând să te trag după mine, în caz că mă îngropam.
Ţi-am dat parte din sufletul meu, sărutându-ţi nu doar buzele, ci şi gândurile care dansau în pas cu ploaia. Riscând să mă otrăvesc cu veninul indiferenţei tale. Sau să mă înnec în stropii ei.
Aveai nevoie de el, chiar dacă ai unul ce îţi umple viaţa. Şi-o umple şi pe a altora dacă decizi să ţi-l descoperi.
Am riscat amândoi.
Nu mă mai uit la borcan. Nu te mai văd în el. Acum te simt în braţele mele. Eşti!
Mă uit în ochii tăi şi mă văd pe mine. Şi undeva, în depărtare, un tren al cărui vatman ne strigă: „Hei, voi, aceia care vroiaţi să fugiţi în lume, haideţi mai repede. Plecarea e la ora...”.
Neah, nu urc în tren!
Te aştept să mă răpeşti.
CA SĂ FUGIM ÎN LUME.
Ps: Nu lăsa pe nimeni să sparga borcanul, vreau să pun în el amintirile pe care le voi strânge la întoarcerea din lume.
23 august 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica