pentru palmele mele

marți, 7 august 2012

Take it (me) slow!




Îmi tremură pe buze gustul unei arahide îmbrăcate în ciocolată. Aşa, de poftă surdă am devorat deja o pungă, fără să simt mare lucru.
La ultima (asta, al cărei gust...) m-am trezit din nesimţuri şi mi-am adus aminte de o noapte în care mi-am devorat sufletul cu pofta surdă de a simţi ceva care să-mi schimbe durerea în împlinire.
Tot fără să simt mare lucru.
Din aceeaşi dorinţă de a gusta ceva care să-mi înlocuiască gustul de searbăd, am cumpărat pe gratis câteva minute de dulce iluzie.
Grăbită, deşi aveam destul timp să gust fiecare strop, mi-am presărat pe buze, pe trup şi-n minte nevoi pe care nu le aveam de fapt.
Aşa se întâmplă când ceva îţi lipseşte. Vrei să suplineşti. Şi uneori faci alegerile cele mai greşite.
Îţi injectezi în vene o doză de amăgire şi ai grijă să se termine cât mai repede, să nu ai timp să te opreşti. Şi te trezeşti, după ce-i trece efectul, că eşti tot tu, cu aceleaşi dureri, cu aceleaşi cuie bătute în inimă şi fără acelaşi el care să ţi le scoată.
Ci doar cu un el care ţi-a scos hainele, le-a aruncat fără să se uite unde şi ţi-a lăsat cuiele exact acolo unde erau, căci nici măcar nu le-a observat.
Grăbit şi el, ca şi tine, însă nu de teama de a nu avea curajul să continue, ci din nepăsare şi din egoism.
Mă uit în punga de arahide. E goală. Am mâncat tot. Şi-acum sunt tot cu mine. Tot singură şi tot cu gust fad. Ca atunci. Când am gustat rapid, fără să am timp de trăit, felii de nimic amestecate cu dorinţe  de “slow!”.
Dorinţe care nu mi-au schimabat gustul, ci doar  sentimentele. Au ucis iubirea pe care am păstrat-o ani la rând, într-o sticluţă de Rebel, mi-au otrăvit-o cu rapiditatea cu care el şi-a găsit pachetul de ţigări şi a ieşit să tragă cu nesaţ dintr-una imediat după ce eu am pus capul pe perna fără vise.
Niciodată nu m-am gândit că o ţigară poate arde 12 ani. Că cineva poate fuma, în locul meu, fulgerările inimii şi poate trage cu atâta nesaţ visele din ea. Şi atât de rapid.


8 august 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica