pentru palmele mele

miercuri, 10 iunie 2009

Povestea unei picaturi de Roua

Motto : “ Eu cred c - a fost iubire – adevărată ; Tu crezi c - a fost o scurtă nebunie ? “
- lui -
Era noapte . Prea noapte . Trecutul meu ţesea reminiscenţe cenuşii de toamnă . Ochii mi s - au închis , iar amintirile se roteau ca într - un joc al ielelor . Tăcere … Te priveam . Ne zîmbeam . Ochii tăi îmi şopteau cuvinte fără sunete . Buzele tale vorbeau fără cuvinte . Fericire . Am adormit ca un copilaş nevinovat în acele braţe pe care le iubeam , privind acei ochi care mă cheamă şi azi , sărutînd aceleaşi buze a căror dulceaţă o simt şi acum .
Eram doi îngeri . Ne iubeam . Acolo , în ceruri , eram atît de fericiţi , încît fiecare clipă părea de cristal … Dar ne - am trezit intr - o dimineaţă , unul în braţele celuilalt şi am observat picături de rouă peste întregul nostru Paradis . Durere . M-ai mîngîiat şi mi - ai şoptit : “ Vom fi mereu în micul nostru Paradis ! ” Ai sărutat buzele acelea pline de roauă , ochii aceia umezi … M - ai îmbrăţişat şi mi - ai spus că orice picătură de rouă este semnul unui nou început . Şi am murit împreună .
Frenezie.
Ieri am înviat : (de fapt , m - am trezit la cruda realitate ! ) TU , aceeaşi iluzie pe care am sperat s - o transform în Ideal , roua aceea incoloră , fără iz de speranţă , trupul tău Rebel … Toate mi - au deschis ochii închişi atita vreme ( şi totuşi niciodată prea mult ) . Erai acoperit de rouş . Ţi - am sărutat ochii , obrajii , buzele … Roua aceea avea un gust uşor sărat … Te - am privit şi te - am întrebat ce se intamplă …
“ De asta numai eşti a mea ! Pentru că ai fi fost şi tu la fel dacă mai continuam . Iar eu nu puteam să - ţi văd ochii aceia de înger plini de rouă şi nu puteam săruta buzele acelea cu gust ciudat . Eu vreau să le ţin minte ca odinioară , dulci … prea dulci ! ”
Tăcere .
N - am înţeles nimic . Voi intelegeţi ??? Azi însă … ştiu totul : cînd am murit , roua s - a transformat în lacrimă , iar lacrima LUI e azi roua tuturor trandafirilor . De aceea avea un gust uşor sărat . Picătura de rouă s - a născut din lacrima LUI . Doar pentru MINE .
Te iubesc , Rebel fugar ! Te iubesc pentru că ai dat naştere fericirii şi Nefericirii , te iubesc pentru că deşi separaţi , mi - ai lăsat ca amintire … POVESTEA UNEI PICĂTURI DE ROUĂ . Nu te voi uita niciodată , pentru că te gust în fiecare dimineaţă .
SFÎRŞIT.
MONICA BERCEANU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica