pentru palmele mele

miercuri, 10 iunie 2009

"Tara, Tara, vrem ..."

Vă scriu ca cetăţean la unei Romînii urcată pe vîrfurile “prestigiului “ datorită conducătorilor de seamă ….
Vă scriu pentru simpla dorinţă de a-mi răspunde – şi de a-şi răspunde fiecare , sincer , sieşi - , la cîteva din întrebările care de ani de zile mă frămîntă …
Haideţi să privim un pic Romînia , “ ţărişoara noastră scumpă “ şi să analizăm puţin “ resursele sale umane “ !
Haideţi să privim la TV emisiuni de “ mega – show “ , pe stradă cerşetori care te fură din priviri, în metrouri bătrîni şi copii care spun “ Tatăl Nostru într-un ritm “ invers” mersului Romîniei, parlamentari care dorm pe scaune şi-şi votează salarii şi pensii “ a la Romînia”, preşedinte care rîde “ nemaipomenit “ cînd sinistraţii mai adaugă cîteva picături de apă din case … ca deh … era prea puţina şi s-au gîndit , săracii , s-o dea afară şi pe cea din suflete – lacrimile - , că tot `or găsi milă la Cotroceni …
Spuneţi , romîni , vi se pare corect să stai şi să votezi cînd ţara e sub ape? Dar nu să votezi legi pentru sărmanii loviţi de ape , ci pentru covoarele de 100 milioane din Palat ?( vă amintiţi? ) pentru Laptop –uri şi maşini (că celelalte s-au uzat şi nu ne primesc în NATO decît cu altele noi în care băgăm apă , căci banii de benzina se bagă-n buzunarele domnilor care-şi pun termopane şi-şi duc fetele la cumpărături “ în partea cealaltă “ , sa-şi cumpere haine de 2000 euro ,” căci tata-i preşedinte “ ) !
Spuneţi , romîni, e corect să munciţi o viaţă pentru a vă asigura traiul infect, într-o casă cu ferestre şi uşi îmbîcsite , mîncînd pîine cu margarină, crescîndu-vă copiii în frig şi hrănindu-i cu ouă,si ca desert, o felie de gem de prune? E corect să munciţi 12 ore pe zi pentru 4,5 mil în timp ce domnii “ de la stat “ stau 4 ore pe zi şi dorm ( acasă nu au pături confortabile , sărmanii ) şi-şi vîră-n buzunare vreo 40 ? Votîndu-şi salariile ?
Mă gandeam aşa, odată : Hai să merg şi eu la Cotroceni , că tot e aproape şi să cer sa fiu şi eu deputat , că slavă Domnului, de dormit am nevoie mare ! Ce să mai stau degeaba la facultate , dacă oricum după terminarea ei primesc 5 mil , cît să plătesc nici juma` de chirie , că restu` îi fac prin metrou … mai cu Domnu ` , mai cu mila , mai cu “ dă , nenea şi mie ! “ ….
Dar m-am răzgîndit … Pentru că pierdeam timpul degeaba … cine mă bagă în seamă ? Ba mă mai făceau şi nebună … aşa că prefer să stau în cameră şi să privesc pe fereastră ( aş vrea la TV , dar lipseşte cu desăvîrşire ! ) . Nici poftă de mîncare n-am … nu că aş avea cine ştie ce bunătăţi pe masă … doar poftă nebună de vorba … Dar cu cine ? Cu oameni parşivi şi reci , care se uită să-ţi fure şi cuvintele ?
Spuneţi , romîni, sunteţi mîndri de “ fericita “ ţară unde “ curge lapte şi miere “ , în care trăiţi ? ( spun “ trăiţi “ să nu fiu prea dramatică , ştiu eu ce-nseamnă la noi “ trai “ ) !
Vă plac “ fetiţele “ de pe centură , care-şi vînd singura “ avere “ pentru caţiva bănuţi ? ( am auzit c-au ridicat tarifu ` ş-ăsta s-a scumpit , 100 000 “ oralul “ de la 50 000 !)
Vă plac “ băieţii răi “ , care-şi etalează Mertanul furat “ din partea cealaltă “ , care-ţi dau în cap ziua-n amiaza mare , să-şi facă bani pentru hainele de firmă cu care-şi “ împopoţonează femeile “ ?
Admiraţi tot mai mulţi “ şmecheraşii “ , “ bagabontzii “ , “ băieţaşii de cartier “ , care-şi fac banii în stradă şi care “ trag în plasă “ fete cuminţi care le cred jurămintele ?
Şi mai apoi află că au stat singure nopţile nu pentru “ afacerile lor “ ci pentru capriciul vreunei “ d-alea bune “ , care a vrut cu orice preţ să stea cu ea “ de vorbă “pînă la dimineaţă ….
Priviţi , romîni ,” curăţenia “ unei ţări “ lipsite “ de corupţie , parfumată cu teribilism şi ostentaţie !!!
Puteţi să-mi raspundeţi “ de ce ? “ de ce am ajuns să acceptăm toate injuriile şi toate nimicniciile “ celor sus-puşi “ ?
De ce tăcem şi trecem mai departe cînd vedem atîta nedreptate şi atîta mizerie sufletească ?
Nu vă e sila de cocioaba asta cu aspiraţii de Palat ?

Monica Berceanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

dreptul la replica